شيشهگران که سه تابلوي او در اولين روز نمايشگاه فروش پاييزه سعدآباد به فروش رسيد، ادامه داد: کمک تمام افراد شامل مردم، هنرمندان و مديران نگارخانهها باعث شده است که به اين مرحله برسيم يعني خود به خود يک نوع همبستگي ميان کسانيکه مسئول کار هستند، پيش آمد تا آثار هنري ما از کشورمان خارج شود و کشورهاي ديگر بابت آن پولهاي فراواني بدهند البته صرفاً منظور من پول نيست بلکه مهم درک ارزشهاي کار هنرمند است که بخش زيادي از آن بهواسطه نمايشگاههاي فروش و حراجيهاي ايجاد شده است.
اين نقاش با اشاره به اينکه حراجها خالي از اشکال نيست، اظهارداشت: اين حراجيها مشکلاتي مخصوص به خود دارند چون در حقيقت يک بازار است که همه نوع کار هنري ازجمله هنر در آن عرضه ميشود. حال ممکن است که چند کارشناس به بازديد حراج بپردازند که فقط پول داشته باشند و کار بخرند اما اين حراجيها به اين معنا نيست که اگر کاري به فروش نرسد، خوب نيست و بالعکس مثلاً کار يک نقاش مصري در يکي از اين حراجيها به فروش رسيده بود که در حد خطاطي بود حتي کارهاي خطاطي در کشور ما در مقايسه با اين کشور پيشرفتهتر بود.
شيشهگران همچنين در مورد مقطعي بودن قيمت بالاي آثار هنري، افزود: من اين حرف را قبول ندارم چون هنرمندي که در اين کشور زندگي ميکند، کارهايش را بر حسب توان خريد جامعه قيمت ميگذارد. پس نبايد از اين قضيه بترسيم.
وي به نمايشگاه فروش پاييزه سعدآباد اشاره کرد و گفت: اين کار يک اقدام خوب است که هنرمندان براي رفع مشکلاتشان گام برداشتهاند. من حتي قبول کردم به دليل اينکه کارهايم تمام شده بود، درصورتيکه نتوانستم اثري ارائه دهم، بهصورت نقدي کمک ميکنم زيرا خوشبختانه ميزان علاقه به کارهاي ايراني بيشتر شده است.114/
انتهای پیام/